Commit 73827541 authored by Alexandre DESMONTILS's avatar Alexandre DESMONTILS
Browse files

mise a jour du diagramme de classe coté java

parent 8c684d83
......@@ -7,6 +7,7 @@
interface PlayerInterface {
askRole()
yourRole(role : String)
getId() : int
}
interface Creature {
......@@ -14,28 +15,37 @@ interface Creature {
placerCreature()
placerCible()
askCarteTraque()
defausserMainTraque()
troisCarte()
}
interface Traque {
recupLieuxFromDefausse()
askCarteSurvie()
askLieux()
askCarteLieu()
getLieuxDefausse()
perdrePionsVolonte(pv : integer)
lacherPrise()
resister(cartes : List<Integer>)
effetAbris()
}
interface GameInterface {
createGame(nbExpectedPlayers : int) : int
join(idGame : int, request : GameJoinRequest) : int
lacherPrise(idGame : int)
avancerAssimilation(idGame : int)
placerCreature(idGame : int, lieux : List<Lieu>)
placerCible(idGame : int, lieux : List<Lieu>)
placerArtemia(idGame : int, lieux : List<Lieu>)
setLieu(idGame : int, id : integer, lieu : Lieu)
setCarteSurvie(idGame : int, id : integer, carte : CarteSurvie)
setCarteTraque(idGame : int, carte : CarteTraque)
wantRole(idGame : int, String role)
rendDefausse(idGame : int, id : integer, defausse : List<Lieu>)
wantRole(idGame : int, int idJoueur ,role : String)
rendDefausse(idGame : int, idJoueur : integer, defausse : List<Lieu>)
piocherTraque(idGame : int) : String
defausserCarteTraque(, idGame : int, carte : CarteTraque)
piocherSurvie(idGame : int, idJoueur int) : String
defausserCarteSurvie(idGame : int, CarteSurvie carte)
}
PlayerInterface <|-- Traque
......@@ -43,18 +53,39 @@ PlayerInterface <|-- Creature
interface Lieu {
getId() : Integer
power()
effet(game : Game, idJoueur : int)
}
interface CarteSurvie {
getNom() : String
getPhase() : int
effet(idJoueur : int, idGame : int)
}
interface CarteTraque {
getNom() : String
getPhase() : String
effet(idGame : int)
getJeton() : String
}
class GameControlleur {
games : HashTable<Game>
createGame(nbExpectedPlayers : int) : int
join(idGame : int, request : GameJoinRequest) : int
avancerAssimilation(idGame : int)
placerCreature(idGame : int, lieux : List<Lieu>)
placerCible(idGame : int, lieux : List<Lieu>)
placerArtemia(idGame : int, lieux : List<Lieu>)
setLieu(idGame : int, id : integer, lieu : Lieu)
setCarteSurvie(idGame : int, id : integer, carte : CarteSurvie)
setCarteTraque(idGame : int, carte : CarteTraque)
wantRole(idGame : int, int idJoueur ,role : String)
rendDefausse(idGame : int, idJoueur : integer, defausse : List<Lieu>)
piocherTraque(idGame : int) : String
defausserCarteTraque(, idGame : int, carte : CarteTraque)
piocherSurvie(idGame : int, idJoueur int) : String
defausserCarteSurvie(idGame : int, CarteSurvie carte)
}
class PlayerProxy {
......@@ -65,8 +96,20 @@ class PlayerProxy {
mainTraque : List<CarteTraque>
getId() : Integer
resister(nbPv : Integer)
recupLieuxFromDefausse()
askCarteSurvie()
askCarteLieu()
getLieuxDefausse()
perdrePionsVolonte(pv : integer)
resister(cartes : List<Integer>)
effetAbris()
lacherPrise()
placerArtemia()
placerCreature()
placerCible()
askCarteTraque()
defausserMainTraque()
troisCarte()
}
interface CarteTraque.ts{
......@@ -186,6 +229,7 @@ PlayerProxy *-- "[0-*] main" CarteSurvie
PlayerProxy *-- "[0-3] main" CarteTraque
Game *-- "[2-7] joueurs" PlayerInterface
GameServiceHandler <-- GameInterface
GameProxy.ts .. GameServiceHandler
GameControlleur *-- Game
GameControlleur <-- "creature" Creature
GameControlleur *-- "traque" Traque
......
Markdown is supported
0% or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment